Pages

Temanku !

Jom Exchange Link ! - Dont Forget to Follow me ye ^_^ ngeee - I will follow u back !

Thursday, June 14, 2012

Sejak bila Zee Avi jadi Orang Sabah ???

Assalamualaikum , Petang yang bosan dan panas ni duduk bilik memang best kan. gua pun dah bosan tak tahu nak buat apa. so gua nak ajak korang semua kenal siapa tu Zee Avi. boleh kan? hehe . So bila gua bukak facebook gua , gua terjumpa bnda nie . hahahaha 



Agak - agak laa , bila pulak Zee Avi nie jadik Orang Sabah ? hahahaha .
Lawak laa news paper sekarang nie . bnde mcm nie pon dah silap fakta . Homaigod !

Maybe ada antara korang dah kenal kan siapa tu Zee Avi. Gua kenal dia dulu pun dengan lagu Kantoi. pernah dengar lagu Kantoi? 

***********************************************************************************************************************************
Nama penuh Zee Avi ni ialah Izyan Alirahman. Zee Avi ni jugak dikenali sebagai KokoKaina
she was born in 1985 in Miri, Sarawak. dia ni anak jati Malaysia okey. Bukan Singapore, Brunei, Amerika, Los Angeles dan sebagainya.

Tapi Zee Avi ni berpindah ke Kuala Lumpur masa umur dia 12 tahun. Maksudnya masa tahun 1997.

Cerita Zee Avi ni mula bila dia upload dia punya lagu dekat you tube in September 2007 sebab nak tunjuk lagu tu dekat kawan dia yang berada di mana gua pun tak tau. yang gua tahu diorang ni duduk jauh la. kawan dia ni missed her performance with her band dekat KL. Actually, sejak umur dia 17 tahun, Zee Avi ni suka duduk dalam bilik sorang-sorang and belajar main gitar sebab dia sangat minat and after dia habis study dekat London, dia start tulis lagu sendiri tau. 

Back to the story, so, dia pun upload la lagu yang dia tulis tu dekat you tube sebab nak bagi kawan dia dengar tapi dia sendiri tak sangka yang dia dapat reaksi yang positif dari ramai orang. Then she decided to upload banyak lagi video dekat you tube.

Then one day, ada orang yang perasan and suka dengan Zee Avi punya suara. orang tu ialah Patrick Keeler.  Patrick Keeler ni pulak passed the link to Ian Montone. Ian Montone pulak passed dekat Emmett Malloy yang mana dia ni ada recording company sendiri. so dari situ la cerita Zee Avi ni start.


Haa , so conclusion nye , Zee Avi nie orang Sarawak. hahahaa

Nota Kaki : Jgn percaya 100% kepada akhbar zaman sekarang ^________^

0 orang tengah membebel: