Pages

Temanku !

Jom Exchange Link ! - Dont Forget to Follow me ye ^_^ ngeee - I will follow u back !

Sunday, February 5, 2012

Cinta ? Madu ATAU Racun


Ape itu cinta . Gua pernah baca , Cinta itu , buat kita bahagia , cinta itu buat kita happy , cinta jugak yang buat kita sedih , kecewa , patah hati , dan tak tentu arah . Sejauh mana kita nak handle apa itu cinta . Entry gua hari nie , berkisarkan apa itu cinta , cinta yang gua faham dari perspektif gua , cinta yang gua pernah lalui sendiri . Setelah berusia 21 tahun , gua bnyak gak pengalaman pasal bnde nie , tapi nak cerita panjang pun , gua bukan laa Dr Cinta , atau orang yang sangat berpengalaman dalam cinta . Tapi ada beberapa tips gua nak cakap , in case kita nak buat cinta kita kekal . Alhamdulillah , gua dengan LOVE gua , masih berkekalan hingga sekarang . Berapa lama ? Itu gua rahsiakan . Antaranya ialah :

  1. Memahami keperluan dan keinginan pasangan kita masing - masing .
  2. Memahami cara pasangan kita , kat sini , contohnya , kemanjaan dia , and so on .
  3. Sentiasa bertoleransi dan bertolak ansur . Tidak selalu merasakan apa yang kita perkatakan betul dan apa yang pasagan kita perkatakan adalah salah . Fikir sebelum melakukan apa-apa tindakan . 
  4. Berfikiran positif . Sentiasa pandang ke depan and DONT LOOK BACK ! Jangan sesekali mengungkit kisah silam atau kesalahan pasangan kita . Berjaga - jaga takpe , jangan biarkan pasangan kita mengetahui yang kita sedang berjaga - jaga . Sebab ini akan menimbulkan rasa tidak senang dan tidak selesa . So , buat tak tau tapi perhatikan jugak laa ye . Kot - kot dia ulangi kesilapan yang lama .
  5. Sentiasa percayakan pasangan kita . Dont trust 100 % .
  6. Jangan terlalu mengongkong . Pastikan pasangan kita mempunyai masa bersama kawan , keluarga dan sebagainya . 
  7. Tidak terlalu memaksa dan menekan pasangan kita .
So far , gua rasa nie je tips-tips yang gua dapat bagi kat korang semua . Semoga korang berjaya dan bahagia dalam hubungan korang .

Nota Kaki : Gua sayang sangat dengan LOVE gua . hehe , bagi gua dialah segalanya , dan dialah jugak madu atau racun bagi gua . Wahh ! terlebih jiwang sudah . 

3 orang tengah membebel:

czueka zulaikha said... Reply Comment

wahh jiwang gitu..
kadang2 pengalaman yang mmbuatkan kita sedar. pengetahuan yg tinggi tnpa pngalaman adalah sia2..
aceceh..bole la ni, penasihat cinta :P

oranglidi said... Reply Comment

tak reti ak bab2 cintan ni. hehe. leh jadi rujukan la nnti bila ak da nk kawen.

fariQuE said... Reply Comment

@czueka zulaikha wahh , ayat ! saye suke saye suke . hehehe .penasihat cinta ? belum sampai ke tahap tu lagi kot . kene blaja bnyak bnde lagi . hehehe

@oranglidi ye ke x reti ? x caye aa bro. haha . rujukan ? boleh jek ! keep in touch laa ye , jd saksi pon boley :P