Pages

Temanku !

Jom Exchange Link ! - Dont Forget to Follow me ye ^_^ ngeee - I will follow u back !

Wednesday, February 1, 2012

Fakta ! Jangan buat selepas makan . Amalkan .

7 Aksi - aksi berbahaya selepas makan .



JANGAN MEROKOK !
    Kajian mendapati merokok selepas makan bersamaan dengan merokok sebanyak 10 batang ( lagi cepat dapat kanser ) . Wow , bnde nie laa yang selalu perokok - perokok buat kan . So gua kira , kalau merokok 2 batang , sama ngan 20 batang , habis sekotak . hahaha
 JANGAN MAKAN BUAH
    Kajian menunjukkan jugak , eh , asyik2 kajian menunjukkan , nie gua nak bagi tau , suma yang gua tulis nie kajian jugak . Oke , makan buah akan menyebabkan perut dipenuhi dengan angin . Nanty sakit perut pulak. Kene laa carik ubat Eno Halia , heheheh Selepas 1 jam 2 jam takpe , nak makan durian dengan kulit sekali pun takpe . sebelum makan lagi oke . Gua teringat la , pasal makan buah nie , gua penah terbaca , sapa yang perkenalkan makan buah selepas makan diperkenalkan oleh orang YAHUDI . kau tau tak YAHUDI ? haaa . lepas nie ko jangan laa ikut ye ! Diaorg sendiri pun tak buat mcm tu , diaorang tau kesan nya .  
    JANGAN MINUM TEH
    Daun - daun  teh mengandungi tahap keasidan yang tinggi . Wahh , teringat aku zaman form 4 dulu , belajar tahap keasidan , alkali , ingat lagi cikgu tu garang giler kot... ehhhhh ! ape kau merapu nie , sambung balik cerita , oke , asid tu akan menyebabkan protein dalam makanan bertambah n susah untuk di cerna , di proses , di hancurkan , dan di di di laa . aiyoo .
    JANGAN LONGGARKAN TALI PINGGANG
    Tindakan kau melonggarkan tali pinggan kau tu , akan menyebabkan intestine to be twisted and block  ! haa , kau tengok kau tengok , aku berspeaking omputeh dah , itu laa dinamakan mengikut peredaran zaman , kau mampu ? 
    JANGAN TERUS MANDI
    Jangan terus mandi , bukan jangan mandi lepas makan . Kalau tak , mesti badan kau bau hapak , bau masam , kulapuk , kulat , dengan durian sekali tumbuh kat badan kau nanti . Kau nak ? Oke, jangan terus mandi , means , lepas makan jangan terus mandi la . hahaha . sebab ape ? Sebab nye , kalau kau mandi terus , darah akan mengalir ke tangan , kaki dan badan , darah jadi sikit kat perut , so , lambatkan sistem pencernaan .
    JANGAN TERUS BERJALAN
    Bukan gua nak bagi kau jangan terus berjalan , lepas makan , kau duduk memacak kat meja makan tu , kau nak buat apa ? tolong laa mak kau pegi cuci pinggan tu , kan ke bagus . hehehe . Maksud aku , pernah dengar tak , berjalan 100 langkah untuk membakar kalori . Wadepak ! memang salah ! Berjalan yang banyak lepas makan tu , akan buat sistem pencernaan tak dapat absorb ( serap ) nutrien yang terdapat dalam makanan . Kan ke rugi mcm tu ? Kang kau kurus mcm tiang besi sapa nak jawab ? Kalau pompuan, habis laa saham
    JANGAN TERUS TIDUR
    Suka gua nak ingatkan , jangan laa tak tido lepas makan , tggu laa sejam dua . Ikut kajian , tido ni akan menyebabkan intestine kita lambat nak proses , ini akan menyebabkan kau nanti kene gastrik , dan infections kata omputehnya yang dinamakan intestine infections . Kau nak ?
Nota Kaki : Gua dah bagi tips kat korang , so sama - sama kita amalkan tips nie dan amalkan hidup yang sihat . Rakyat yang sihat , negara sejahtera . Yeah ! I love Malaysia .

2 orang tengah membebel:

fariQuE said... Reply Comment

heheheh , so lepas nie jangan buat laa ye ^_^